pondělí 27. května 2013

Čokoládové muffiny s borůvkovým přelivem...


A konečně jsem se k tomu dostala a můžu s krásným pocitem vložit svůj první recept....Už jsem psala níže, že jsme pekly s mou tříletou dcerou, takže výsledek není úplně dokonalý, ale o to vlastně vůbec nejde....protože jde přece jen především o chuť a ta je myslím si opravdu skvělá....recept pochází z knihy na obrázku, jen jsem si ho trošku poupravila a přeliv je čistě z naší lednice....aneb, co dům dal. 
Na muffinech mám nejraději, že je to rychlovka se super výsledkem, a nepohrdne jimi snad žádná návštěva ani rodinný příslušník. Ani nepočítám, kolik muffinů jsem za svou pečící praxi pokazila, kolik mi jich nevyběhlo, bylo suchých nebo nepoživatelných. Ale když jsem začala opravdu respektovat určitá pravidla jejich pečení, výsledek se dostavil....Problém bude možná v tom, že nerada peču něco víckrát za sebou, a zkouším pořád něco nového, a ne všechny recepty, které jsou někde napsány fungují...
K receptu chci napsat, že je super čokoládový a ingredience na přeliv neobsahují máslo, protože nejsem příznivcem máslových krémů, v zásadě je nepoužívám vůbec. Prostě mi nechutnají, jsou těžké a vůbec....muffinům zdar, knížka je super, fotky hrozné, ale líp to nešlo, a muffiny zmizly ze stolu velmi rychle....


Ingredience na 12 kousků...

Muffiny

225 g polohrubé mouky
55 g dobrého kakaa
1 lžíce kypřícího prášku
špetka soli
115 g hnědého cukru
1 větší jablko
2 vejce
250 ml mléka (smetana je trošku lepší....zase ty tuky)
6 lžic oleje
1 tabulka hořké čokolády

Borůvkový přeliv

250 g měkkého tvarohu ve vaničce
1 borůvkový jogurt, nějaký hodně smetanový ( a zase ty tuky..)
1 tabulka bílé čokolády ( rozpuštěné a trochu vychlazené)

A jak se to dělá?

Připravíme si dvě větší misky...do jedné dáme mouku a smícháme jí se solí, kypřícím práškem, cukrem a kakaem. Poté do, ní vmícháme nastrouhané oloupané jablko a na kostičky nasekanou čokoládu.  V druhé míse prošleháme vejce, mléko a olej. Tekuté přísady vlijeme do těch suchých a jen lehce promícháme, aby se vše spojilo. POZOR, NEŠLEHAT....Poté směsí naplníme formičky na muffiny, já plním úplně, protože mám ráda když jsou muffiny veliké. A pečeme při 200 stupních, dvacet minut. Muffiny necháme vychladit a připravíme si přeliv....Smícháme tvaroh, jogurt i rozpuštěnou čokoládu, vše by mělo mít stejnou teplotu a vymícháme, na hladký krém. Krémem potom zdobíme muffiny, buď hned, ale bude to trošku řidší, nebo dáme na pár hodin vychladit do ledničky a poté zdobíme sáčkem s ozdobnou špičkou. Můžeme použít i zdobení. A vuala, muffiny jsou hotové....Dobré chutnání....

Žádné komentáře:

Okomentovat